Dracula Gigas

Det var längesedan jag skrev på vår trädgårdsblogg och det har hänt massor både med hus och trädgård, men jag tänkte inte ge upp bloggen.

Jag tänkte att jag skulle skriva om lite ovanliga blommor. Lite förhandsskrivna blogginlägg emellanåt eftersom jag är sjuk och inte orkar blogga så kontinuerligt på denna bloggen. Men för att bloggen inte ska behöva dö. Så Ni är hjärtligt välkomna tillbaka och prenumerera gärna om Ni inte vill missa några blogginlägg. Välkommen att kommentera också, det värmer!

13 - 1

Dracula Gigas är en art av orkidé . Den kallas ibland Monkey Orchid eftersom den liknar ansiktet av en apa. Denna gemensamma namnet delas med Orchis simia. Visst är den häftig?

image

(Förhandsskrivet tidsinställt blogginlägg)

Kommentera

