Frösådd

Jag vet, jag är sen, jättesen. Men det har varit så mycket nu att jag helt enkelt inte hunnit med…

Igår satte jag egenplockade fröer av Orangegula Tagetes ‘Tagetes Patula’…

Idag satte jag Lavendel ‘Lavandula Munstead Dwarf’, Röd Toppamarant ‘Amaranthus Hypocondricus’, Röd Rosenskära ‘Cosmos Rubenza’, Fjärilsbusken ‘Buddleja Davidii’ och Isblå Sommaraster ‘Duchess Blue Ice’….vi får se om nånting kommer upp alls!

Nattblomster Midnight Candy

Sen ska jag hitta nån plats för snittblommor som ska sås direkt på plats. Vit Sommarslöja ‘Gypsophila Elegans’, Blandade färger Aster ‘Aster Pompom’, Rosa Atlasblomma ‘Clarkia amoena Sibyl Sherwood’, Mörkröd Tagetes ‘Tagetes Disco Red Marigold’, Svart Klint ‘Cornflower Black Ball’, Blå Vit Rosa Röd Blåklint Mix ‘Centaurea Cyanus’, Orange Ringblomma ‘Calendula Officinalis’, Gul Ringblomma ‘Calendula Officinalis’, Mörkrosa Vit Rosenskära ‘Cosmos Sweet Kisses’ och Nattblomster Night Phlox Midnight Candy ‘Zaluzianskya capensis’

Kommentera

