Schyssta Lökar!

Jag beställde den 16 Augusti 2011 ett stort antal lökar (155st), så jag ska försöka få hem en massa planteringsjord bara nån kan hjälpa mej bära eftersom jag inte får bära själv. Längtar tills alla lökar kommer och längtar att få plantera alla dem. Men mest av allt längtar jag till att få se reslutaten av dessa lökar till våren 2012! Funderingarna går iallafall på hur och vart dessa lökar ska få sitt hem…

 

Foto/Photo: sagreenfingers.wordpress.com

25st lökar ”Allium Ostrowskianum” Mörkrosa Berglök (ORMBUNKSRABATTEN)

50st lökar ”Allium Sphaerocephalon” Mörkröda Klotlök (STENRAMRABATTEN)

30st lökar ”Tulipa Gesneriana” 15st Svarta & 15st Vita Tulpaner i Mix (STENRAMSRABATTEN+VEBOARABATTEN)

10st lökar ”Tulipa Clusiana Peppermintstick” Mörkrosa & Vita små Tulpaner (ORMBUNKSRABATTEN)

10st lökar ”Tulipa Purissima” Vita Tulpaner (VEBOARABATTEN, VID TULIPA ORANGE EMPEROR)

10st lökar ”Queen of Night” Svarta Tulpaner (VEBOARABATTEN, VID TULIPA ORANGE EMPEROR)

och som Bonus för att jag beställt så mycket fick jag också:

20 lökar ”Crocus Melange” Mixade färger (FRAMSIDA UNDER TVÄTTSTUGEFÖNSTER)

Av de lökar vi planterat hösten 2010 kom inte hälften upp, jag vet inte om det berodde på en snörik kall vinter eller någonting annat. Några ”djuriska bovar” har iallafall inte ätit upp dem. Hursomhelst ger jag dem en chans till, så vi får hoppas dom kommer upp våren och sommaren 2012. Bilden ovan föreställer en av våra tulpaner ”Tulipa Orange Emperor” . (Bilderna är klickbara större)

Foto 2: Copyright StudioMaya (Mitt Egna Foto) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd.
Photo 2: Copyright StudioMaya (My Own Photo) My photos may NOT be used without my permission.

2 svar so far »

  1. 1

    veiken said,

    Det är till att ha gröna fingrar. Mina blir alltid svarta när jag påtar i trädgården 🙂 Kram

    • 2

      Maya said,

      Haha. Ja smutsig blir man. ”Innehavare av gröna fingrar” vet jag inte om jag kan titulera mej med, isåfall torde mitt ”gesällbrev” annulleras då förra höstens lökar inte riktigt lyckades komma upp. Eller så skyller jag på vintern, det var säkert vinterns fel… 😉

      Kram!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

